Понеділок, 06.05.2024, 11:32Ви увійшли як Гость Група "Гости"RSS
Головна | Мій профіль | Вихід
Меню сайту
Міні-чат
300
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Оздоровчий табір


Літо – час ігор, розваг, свободи у виборі занять, зняття напруги, що накопичилася за рік, заповнення витрачених сил, відновлення здоров'я. Це період вільного спілкування дітей

    

Літні канікули складають значну частину вільного часу дітей. Цей період дуже сприятливіший для розвитку їх творчого потенціалу, вдосконалення особових можливостей, залучення до цінностей культури, входження в систему соціальних зв'язків, втілення власних планів, задоволення індивідуальних інтересів в особисто значущих сферах діяльності.   Дитина - це перш за все творча особистість, яка потребує постійної реалізації своїх задумів і планів. На мою думку, тільки правильно спланована, з урахуванням потреб дітей у самореалізації робота пришкільного оздоровчого табору може дати можливість цікаво, весело та з користю для здоров'я провести час, позбавити вихованців нудьги та відкрити в собі нові таланти.

Для багатьох батьків із різних причин такий спосіб оздоровлення дитини є єдино можливим. Далеко не кожна сім'я може відправити свою дитину на море або в дитячий санаторій. Навіть путівка в заміський табір вимагає значних матеріальних витрат. Перебування ж у пришкільному таборі  із безкоштовним харчуванням стає доступним кожній сім'ї, а особливо для малозабезпечених і багатодітних сімей, дітей-сиріт – це чи не єдина можливість оздоровити дітей.


             Для школи пришкільний табір достатньо наболіле питання. Організація його роботи й функціонування протягом майже всього місяця лягає на плечі адміністрації школи, вчителів початкової ланки та класних керівників. В учнів старших класів цей час співпадає з іспитами та практикою, тому вчителі-предметники працювати в табір приходять лише на незначний час. Дуже важко розраховувати на творчу енергію та ентузіазм учителя по закінченню навчального року, коли нервова система виснажена й потребує відпочинку чи хоча би зміни виду діяльності. Вихованці пришкільного табору також за рядом обставин змушені залишатися ще майже на місяць у стінах школи, що, звичайно, не сприяє оздоровленню.

Як, попри всі «мінуси», зробити час перебування в таборі цікавою, корисною та яскравою частиною літніх канікул? Вихід тут є. Не слід зводити оздоровлення учнів тільки до посиленого триразового харчування, прогулянок на свіжому повітрі та денного сну з читанням казок, не відкидати жодної цікавої та корисної пропозиції стосовно організації табору - ці завдання треба виконати, щоби 18 днів табірної зміни не перетворились на змарнований час.

Ігри на свіжому повітрі, крафт (виготовлення поробок), хвилинки-веселинки, подорожі у казку, психологічні розминки, веселі старти, музичні конкурси, захоплюючі екскурсії – це ще неповний перелік того, чим займаються наші учні в таборі під час літніх канікул.

 

І це обов’язково приносить добрі результати: діти, відпочиваючи, набираються  сил, пізнають рідний край, удосконалюють свої творчі задатки та навички, засвоюючи програми гуртків.

Наш табір називається «Веселка». Уся робота у пришкільному оздоровчому таборі базується на розвитку дитячої ініціативи, самодіяльності, колективної творчої справи й полягає у проведенні кожного дня змістовної, цікавої, активної справи. Хотілось би звернути увагу на власне структурну організацію табірної зміни. Починаючи з  другого тижня табірної зміни, співпрацюючи з місцевим туристичним бюро «Еврика», табірці мають змогу їздити на різноманітні екскурсії рідним Поділлям, знайомитись із визначними куточками західної України. Третій тиждень зміни – особливий. Всі учні школи, яким дозволяє фізичний стан, разом із вчителями та деякими батьками стають мешканцями  лісового містечка.

Звичайно, що реалізація завдань змісту роботи залежить від педагогічного колективу, його виховного потенціалу та майстерності. Свіже дихання у щоденний виховний процес вносять колишні випускники школи,  студенти педагогічного університету та гуманітарної педагогічної академії, які залюбки проходять літню педагогічу практику на базі рідної школи.

На чолі кожного загону у пришкільному оздоровчому таборі стоїть педагог-вихователь, який забезпечує виконання дітьми розпорядку дня, організовує їх побут і спільно з вожатими готує та проводить оздоровчі та виховні заходи згідно з режимом дня та планом виховної роботи табору. Ще в загонах за власним бажанням з великим задоволенням працюють вожаті - школярі старших класів. Це дозволяє реалізувати всі заплановані виховні заходи.

Назви своїх загонів діти ув'язують із кольорами веселки. Фантазія тільки схвалюється. Емблеми - від звичайних на грудях чи рукаві до екзотичних галстуків, обручів і прикрас у волоссі (у старших загонів). Кожний загін має девіз, пісню та свою власну речівку. Діти з великим бажанням працюють над іміджем свого загону. Ця робота сприяє мобілізації та згуртуванню, усвідомленню, що ви - члени однієї команди. Із першого дня в таборі розпочинається змагання між загонами. На ранковій лінійці оголошується план заходів на день, а на вечірній - підбивається підсумок, нагороджуються переможці конкурсів і змагань та оголошуються завдання на наступний день.

Бали, набрані за день, записуються в екран змагання. Наприкінці зміни вони сумуються та визначається загін-переможець, який нагороджується екскурсійною поїздкою по історичних місцях рідного краю.

План виховної роботи насичений різноманітними заходами та складається з урахуванням побажань дітей. Досвід показав, що пришкільний оздоровчий табір діти хочуть бачити схожим на заміські табори Ураховуючи всі об'єктивні та суб'єктивні можливості, рівень розвитку й вихованості та реальні запити учнів, виховна робота у «Веселці» має на меті комплексну реалізацію пріоритетних напрямів виховання, зокрема патріотичного, морального, естетичного, фізичного, екологічного, які тісно взаємопов'язані, доповнюють одне одного. Виховна робота у пришкільному оздоровчому таборі «Веселка» формується в напрямах: спортивно-оздоровча, художньо-естетична, краєзнавча та гурткова робота.

Спортивно-оздоровчий напрям роботи включає в себе різноманітні спортивні змагання (веселі старти, козацькі розваги, футбольний турнір, турнір із шахів). За проведення цих заходів на належному рівні відповідають учитель фізичного виховання. та його помічники-вожаті ( учні старших класів).

Кожний ранок у таборі починається з ранкової гімнастики, яку проводить вчитель фізкультури на свіжому повітрі в затишних куточках шкільного подвір'я

 


Особливою популярністю користується у вихованців художньо-естетичний напрям роботи, бо саме заходи такої спрямованості сприяють розвитку обдарованості, дозволяють учням реалізувати свої творчі можливості, спробувати себе в різних ролях, проявити свій творчій потенціал.

Краєзнавчий напрям виховної роботи - це різноманітні екскурсії та подорожі стежинами рідного краю.

 

Щоб у дітей не залишалося жодної хвилинки для нудьги, на період роботи «Веселки» у школі розпочинають працювати «літні» гуртки. До повноцінної гурткової роботи залучаються вчителі образотворчого мистецтва, трудового навчання, музики, інформатики.

    Графік роботи гуртків складається так, щоб чергувались різні види діяльності (спорт, художня праця, музика, хореографія, театралізація). Кожного дня розклад роботи гуртків змінюється. Протягом дня вихованці кожного загону мають можливість відвідати три різні гуртки, побувати у психолога.     

     З метою створення доброзичливої атмосфери, , формування навичок групової взаємодії, краще пізнання один одного, розвиток комунікативних здібностей, формування виразних рухів,зниження рівня тривожності у пришкільному літньому таборі для учнів 1-4 класів психологом проводяться заняття на тему «Граємось - розвиваємось». З метою створення доброзичливої атмосфери, підвищення самооцінки, формування навичок групової взаємодії для учнів 5-6 та 7-8 класів проводиться психологічне заняття «Ти -  серед людей»

Згідно з виховним планом роботи табору складається план виховної роботи кожного загону, де враховуються загальнотабірні заходи й час, необхідний на підготовку до них. Чітка та злагоджена робота адміністрації, учителів, студентів, працівників шкільної їдальні, технічних працівників дозволяєа зробити незабутнім і корисним відпочинок для  учнів, які оздоровлюються в пришкільному таборі.

            За традицією в перший день роботи табору відбувається розподіл вихованців на загони, вибір назви загонів, вивчення девізів, закличок, загонових пісень, випущення загонових стіннівок. Активно ведеться підготовка до відкриття табірної зміни. Відбувається знайомство з режимом табору.

 

Слайд-шоу
                                                                                                                        
Форма входу
Пошук
Архів записів
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
  Друзі сайту
Корисні посилання
logo  mon  testonline  профорієнтація  hoippo